close
info
închide
închide
 
newsletter Aboneaza-te la newsletter!
OK
 

Regim vegetarian

Regim vegetarian
Poate te intereaza si...

Plan alimentar pentru vegetarieni

Ananasul proaspat poate constitui un mic dejun excelent
Legumele, fructele si celelalte alimente permise trebuie combinate, astfel incat sa asigure necesarul zilnic de nutrienti al organismului

Dieta vegetariana este preferata de tot mai multe persoane care aleg sa renunte la produsele din carne in favoarea legumelor, a fructelor si, in unele cazuri, a lactatelor. Insa, in momentul in care se apeleaza la un regim alimentar vegetarian, fara a se tine cont de faptul ca organismul are nevoie de vitaminele si proteinele din carne, problemele de sanatate nu intarzie sa apara.
Un regim alimentar fara carne nu presupune neaparat lipsa grasimilor. Din acest motiv, medicul nutritionist Wynnie Chan, citat de iVillage, a conceput un plan alimentar special pentru vegetarieni. Potrivit acestuia, o dieta corecta si sanatoasa trebuie sa insumeze aproximativ 1.400 de calorii si sa fie formata din mese mici si dese, astfel incat sa nu resimtim senzatia de foame.
Legumele, fructele si celelalte alimente permise vegetarienilor trebuie alese cu grija, astfel incat sa asigure necesarul de nutrienti de care organismul nostru are nevoie pentru a putea functiona la cote maxime.

Doua pahare de vin pe saptamana
De-a lungul saptamanii sunt permise si mici rasfaturi culinare, tinand insa cont de marimea portiei si de caloriile continute. Astfel, se pot bea doua pahare de vin pe saptamana, acestea insumand 93 de calorii, 48 grame de ciocolata (ciocolata cu lapte – 250 calorii, 15 grame grasime; ciocolata simpla – 245 calorii, 13 grame grasime) si o felie de tort (70 de grame) sau o prajitura (prajitura cu fructe – 254 calorii, 11 grame grasime; prajitura cu ciocolata – 319 calorii, 20 grame grasime; rulada – 193 calorii).

Ananasul, indicat la masa de dimineata
Micul dejun include intotdeauna un pahar cu suc de fructe. O varianta la care vegetarienii pot apela la masa de dimineata este formata din: un bol de 30 grame de musli cu 125 ml lapte degresat, urmat de o felie de paine din seminte cu 30 de grame de ananas proaspat si 15 grame de cascaval cu continut redus de grasimi. Aceste alimente insumeaza 336 calorii si 3,4 grame de grasime. Nutritionistul Wynnie Chan indica o alta varianta alimentara, pentru diversificarea meniului.
Aceasta include doua felii (72 grame) de paine integrala cu 30 grame de cascaval degresat si 40 grame de ananas proaspat sau la cutie. Pentru completarea meniului se mai poate adauga o salata de fructe formata din papaya, kiwi, ananas si musli. Numarul caloriilor este de 288 calorii, in timp ce cantitatea de grasimi este de 3,4 grame.

Orez sau spaghete pentru pranz
Pranzul poate fi compus dintr-o portie de orez brun cu naut (se amesteca 50 grame de naut, 100 grame de rosii la cutie, sare, piper, 30 grame ceapa, o jumatate de usturoi, 200 grame de orez fiert si o lingurita de busuioc).
Aceasta portie contine 376 de calorii si doar 4,3 grame de grasime. O alta varianta pentru aceasta masa a zilei este formata din 150 grame de spaghete fierte, servite cu 85 grame de rosii, usturoi si 15 grame de parmezan. Meniul este completat cu o budinca de orez cu 30 grame de capsuni. Intregul meniu contine 377 calorii si 10 grame de grasime.

Tocanita de legume la masa de seara
La cina se poate apela la o reteta romaneasca de salata, formata din ardei capia, dovlecei curatati de coaja, o vanata coapta, rosii coapte, ciuperci taiate bucatele, suc de rosii, busuioc, sare si piper. Aceasta tocanita de legume se serveste alaturi de un cartof copt, de dimensiune medie (aproximativ 180 grame). Este o masa de 591 calorii si 20,4 grame de grasime. O alta solutie pentru cina este musacaua vegetala, insotita de un iaurt degresat. Aceasta masa are 560 de calorii si 21 grame de grasime.

Gustari pe baza de iaurt si fructe
Cele doua gustari ale zilei, dintre mesele principale, sunt foarte variate. Astfel, in functie de preferinte, puteti opta pentru un iaurt (68 calorii), fructe uscate (60 grame contin 160 calorii), legume crude cu o felie de cascaval degresat (aproximativ 49 calorii), orice tip de fruct proaspat (o banana contine 76 calorii, mango – 160 grame echivaleaza cu 91 calorii sau un mar – 112 grame contine 53 calorii), sau popcorn (30 grame contine 68 calorii).




Sursa: www.Adevarul.ro

Acest articol a fost citit de 1949 vizitatori
Comentarii - Adauga comentariul tau!
* - Campuri obligatorii
Alege avatarul: *    
Nume *
Email * Nu va fi afisat pe site
 
Comentariu *
2000 caractere rămase
Verificare de securitate
Introdu codul de mai jos în câmpul alăturat:
*Acest cod ne ajută la evitarea cererilor automate

Sunt binevenite atat comentariile pozitive cat si cele negative.
Nu includeti:
- Adrese de email, numere de telefon sau orice alte informatii personale
care va apartin sau apartin altor persoane;
- Anunturi personale;
- Referiri la alte comentarii sau useri care au postat comentarii;
- Obscenitati sau cuvinte jignitoare.
Alege avatarul:
   

Asaltul Lupilor | Cursa cu obstacole