close
info
închide
închide
 
newsletter Aboneaza-te la newsletter!
OK
 

Osteoporoza - factori de risc

Osteoporoza - factori de risc
Poate te intereaza si...

Osteoporoza

Osteoporoza este o afectiune care cauzeaza pierderea masei osoase si, in consecinta, o reducere a rezistentei oaselor.
Osteoporoza are multi factori de risc.
Cand femeile ajung la menopauza, nu mai produc estrogen, accelerandu-se rata de crestere a pierderii masei osoase. In urmatorii 7 pana la 10 ani care urmeaza menopauzei, rata de pierdere a masei osoase creste de la 1% la 3% pe an.
Deoarece femeile au scheletul mai mic decat cel al barbatilor, au mai putina masa osoasa, aceasta contribuind si mai mult la aparitia mai frecventa a osteoporozei la femei decat la barbati.
Exercitiul regulat va intareste oasele, crescand fluxul de sange catre ele. Cresterea in fluxul sangvin este insotita de accesul crescut la nutrientii folositi in procesul de crestere a oaselor. Nivelul scazut de activitate fizica, pe de alta parte, duce la slabirea oaselor si la sanse crescute de a face osteoporoza.
Studiile au aratat ca fumatul scade nivelul de estrogen si, in consecinta, creste rata de pierdere a masei osoase. Alcoolul reduce formarea oaselor, interferand cu activitatea celulelor osteoblaste.
Cand calciul ingerat din alimente nu este suficient, corpul este privat de materialele brute necesare pentru mentinerea masei musculare si a fortei. Nivelul scazut de calciu impiedica ajungerea la masa osoasa necesara.
Daca o ruda de gradul unu are osteoporoza, atunci riscul de a mosteni o tendinta spre dezvoltarea acestei boli este mai mare.
Majoritatea femeilor nu stiu ca sufera de aceasta boala pana in momentul cand au o fractura relativ minora.
Testele de densitate a oaselor reprezinta un mod practic de a masura densitatea osoasa si a diagnostica osteoporoza. Testarea densitatii osoase este sigura si nedureroasa.
Expertii sunt de acord ca exercitiile fizice sunt esentiale in scaderea pierderii de masa osoasa si mentinerea celei mai mari densitati posibile a scheletului. Exercitiile includ plimbarea, alergarea, mersul cu bicicleta, urcatul scarilor sau dansul. Studiile arata ca o persoana ingereaza numai 450 – 550 mg pe zi. Daca doza zilnica este prea scazuta, corpul foloseste calciul stocat in oase. Produsele lactate sunt o buna sursa de calciu, alte surse alimentare, ce contin calciu, in cantitati destul de mari, sunt sardinele la conserva si somonul, stridiile conservate sau proaspete, broccoli, napii, soia, tofu si migdalele.






Acest articol a fost citit de 1476 vizitatori
Comentarii - Adauga comentariul tau!
* - Campuri obligatorii
Alege avatarul: *    
Nume *
Email * Nu va fi afisat pe site
 
Comentariu *
2000 caractere rămase
Verificare de securitate
Introdu codul de mai jos în câmpul alăturat:
*Acest cod ne ajută la evitarea cererilor automate

Sunt binevenite atat comentariile pozitive cat si cele negative.
Nu includeti:
- Adrese de email, numere de telefon sau orice alte informatii personale
care va apartin sau apartin altor persoane;
- Anunturi personale;
- Referiri la alte comentarii sau useri care au postat comentarii;
- Obscenitati sau cuvinte jignitoare.
Alege avatarul:
   

Asaltul Lupilor | Cursa cu obstacole