»
Cancer de cavitate bucala (cancer al cavitatii bucale) -
Cancer care poate afecta buzele, limba, planseul[...]
Folosirea atei dentare pentru cei cu aparat dentar
Atunci cand aveti aparat dentar este foarte important sa...
Atunci cand aveti aparat dentar este foarte important sa...
Concurs "Profilaxie dentara pentru copii"
Adaugat de Clinica Stomatologica Dr. Trufas
Clinica Stomatologica Dr. Trufas iti...
Cum sa ai grija de dintii tai
Poate te intereaza si...
Alegerea pastei dentare
Albire dinti
Albeste-ti dintii si scapa de riduri cu struguri
Britanicii au inventat pasta de dinti care reconstruieste smaltul
Jumatate dintre romani risca sa-si piarda dintii inainte de 45 de ani
Primii dinti la copii: eruptia dentara
Romanii, certati cu periuta si pasta de dinti
Albire dinti
Albeste-ti dintii si scapa de riduri cu struguri
Britanicii au inventat pasta de dinti care reconstruieste smaltul
Jumatate dintre romani risca sa-si piarda dintii inainte de 45 de ani
Primii dinti la copii: eruptia dentara
Romanii, certati cu periuta si pasta de dinti
Igiena orala nu trebuie neglijata niciodata daca ne dorim sa avem dinti sanatosi, dar sunt inca multe mituri legate de cum trebuie ea facuta care s-au impamantenit in constinta noastra, dar care nu sunt neaparat si adevarate.
Cercetatorii de la Tufts University School of Dental Medicine (TUSDM), in frunte cu medicul Carole Palmer, au studiat cateva mituri si au publicat concluziile lor in revista Nutrition Today, informeaza La Stampa.
Femeile insarcinate ar trebui sa stie ca in primele patru luni alimentatia lor trebuie sa fie bogata in calciu, vitamina D, proteine si calorii ca sa il ajute pe viitorul bebelus sa aiba dinti sanatosi. Daca copiii au probleme cu cariile se vor concentra mai greu la scoala si vor consuma alimente usor de mestecat, dar care nu sunt neaparat si bogate in nutrienti, foarte utili in perioada de crestere.
In plus, defectele congenitale ca malformatii la valul palatin pot fi asociate cu o deficienta de vitamina B6 sau B12.
Specialistii vin sa anunte ca nu cantitatea de zahar pe care o consumam este responsabila de aparitie cariilor, ci perioada de timp in care acesta ramane pe dinti.
"Alimente care raman in gura mai mult timp, cum sunt caramelele, sunt daunatoare. Dintii sunt expusi acidului format de bacterii din zahar", a precizat Palmer.
Daca pana acum credeati ca la dintii de lapte cariile nu sunt daunatoare pe termen lung, se pare ca nu e asa. S-a descoperit ca acestea pot provoca daune permanente la coroana dentara. Daca dintii de lapte cad prematur atunci dintii permanenti ar putea sa creasca in mod gresit.
Daca suferiti de osteoporoza, sa stiti ca exista riscul sa va cada si dintii, din cauza ca si osul mandibular poate fi afectat. De aceea, specialisti va sfatuiesc sa consumati si alimente bogate in vitaminele D si K.
Proteza poate afecta dieta unei persoane, de aceea este bine ca cei care poarta asa ceva sa se asigure ca este bine pusa. Daca nu, aceste persoane vor tinde sa consume doar alimente usor de mestecat, care nu sunt si sanatoase tot timpul.
Specialistii mai avertizeaza ca nu doar copiii si tinerii sunt expusi riscului de a face carii, ci si adultii si batranii. Mai ales daca consuma antidepresive sau sedative. Riscul de aparitie a cariilor este crescut din cauza ca aceste medicamente reduc productia de saliva.
De aceea nu ignorati igiena orala ca sa nu aveti probleme.
Cercetatorii de la Tufts University School of Dental Medicine (TUSDM), in frunte cu medicul Carole Palmer, au studiat cateva mituri si au publicat concluziile lor in revista Nutrition Today, informeaza La Stampa.
Femeile insarcinate ar trebui sa stie ca in primele patru luni alimentatia lor trebuie sa fie bogata in calciu, vitamina D, proteine si calorii ca sa il ajute pe viitorul bebelus sa aiba dinti sanatosi. Daca copiii au probleme cu cariile se vor concentra mai greu la scoala si vor consuma alimente usor de mestecat, dar care nu sunt neaparat si bogate in nutrienti, foarte utili in perioada de crestere.
In plus, defectele congenitale ca malformatii la valul palatin pot fi asociate cu o deficienta de vitamina B6 sau B12.
Specialistii vin sa anunte ca nu cantitatea de zahar pe care o consumam este responsabila de aparitie cariilor, ci perioada de timp in care acesta ramane pe dinti.
"Alimente care raman in gura mai mult timp, cum sunt caramelele, sunt daunatoare. Dintii sunt expusi acidului format de bacterii din zahar", a precizat Palmer.
Daca pana acum credeati ca la dintii de lapte cariile nu sunt daunatoare pe termen lung, se pare ca nu e asa. S-a descoperit ca acestea pot provoca daune permanente la coroana dentara. Daca dintii de lapte cad prematur atunci dintii permanenti ar putea sa creasca in mod gresit.
Daca suferiti de osteoporoza, sa stiti ca exista riscul sa va cada si dintii, din cauza ca si osul mandibular poate fi afectat. De aceea, specialisti va sfatuiesc sa consumati si alimente bogate in vitaminele D si K.
Proteza poate afecta dieta unei persoane, de aceea este bine ca cei care poarta asa ceva sa se asigure ca este bine pusa. Daca nu, aceste persoane vor tinde sa consume doar alimente usor de mestecat, care nu sunt si sanatoase tot timpul.
Specialistii mai avertizeaza ca nu doar copiii si tinerii sunt expusi riscului de a face carii, ci si adultii si batranii. Mai ales daca consuma antidepresive sau sedative. Riscul de aparitie a cariilor este crescut din cauza ca aceste medicamente reduc productia de saliva.
De aceea nu ignorati igiena orala ca sa nu aveti probleme.
Sursa: www.ziare.com
Acest articol a fost citit de 129 vizitatori
Dental Implant | Dentist Directory | Dental Clinics | Dentists | Dentistry | Dental Offices | Find a Dentist
Horoscop Saptamanal | Horoscop Lunar | Felicitari Aniversare | Rochii de Seara | Rochii de Ocazie | Coafuri 2012 | Tunsori 2012 | Diete de Slabit | Dieta Daneza | Dieta Disociata | Dieta Atkins | Dieta cu Supa de Varza | Director de Firme



















