close
info
închide
închide
 
newsletter Aboneaza-te la newsletter!
OK
 

Ce sa mancam ca sa nu ne stricam dintii

Ce sa mancam ca sa nu ne stricam dintii
Te speli pe dinţi de cel puţin doua ori pe zi, foloseşti aţa dentara, te duci la stomatolog, dar ceea ce manânci îşi poate afecta şi dinţii, şi gingiile. „O alimentaţie sanatoasa te ajuta sa îţi menţii un corp de invidiat, dar ceea ce manânci îţi afecteaza sanatatea dentara”, spune dr. Paula Shannon Jones, de la Academia de Stomatologie Generala.
Zaharul poate face rau. Iar unele alimente pot produce carii, dar altele te pot proteja. Specialistul susţine ca o mâna de chipsuri sau chiar o chifla poate fi la fel de daunatoare dinţilor şi gingiilor precum o prajitura cu bucaţi de ciocolata.
Orice carbohidrat se „sparge” în zaharuri, care duc la formarea placii bacteriene, ce poate afecta gingiile şi poate duce la apariţia cariilor, mai spune medicul. Alimentele bazate pe carbohidraţi, cum ar fi pâinea şi biscuiţii, tind sa aiba „o textura adeziva”, prinzându-se uşor între dinţi sau sub linia gingiilor, unde apoi se acumuleaza bacteriile, spune dr. Christine Gerbstadt, de la Asociaţia Americana de Nutriţie.
De aceea, medicii dentişti recomanda ca aceste alimente sa fie consumate în timpul meselor principale, în loc de gustare. Ceaiul negru şi verde conţine polifenoli, compuşii antioxidanţi din plante previn placa bacteriana, reducând riscurile de apariţie a afecţiunilor gingivale şi de formare a cariilor.
„De asemenea, ceaiul are potenţial în reducerea respiraţiei urât mirositoare din cauza ca inhiba creşterea bacteriilor”, explica dr. Christine D. Wu, de la Colegiul Dentar Chicago din cadrul Universitaţii din Illinois, care a participat la mai multe studii privind efectele ceaiului asupra danturii.
Medicii dentişti avertizeaza şi în privinţa bauturilor racoritoare acidulate. Cele mai multe bauturi acidulate, bauturile energizante şi alte sucuri, conţin acizi, cum ar fi cel citric şi fosforic, care pot eroda smalţul dinţilor, chiar daca nu au zahar în componenţa, se arata într-un studiu britanic.
Pentru o dantura sanatoasa este nevoie şi de un aport suficient de vitamina C, mai spun experţii. „Vitamina C este cimentul care ţine toate celulele împreuna şi, aşa cum aceasta vitamina este vitala pentru sanatatea pielii, ea este la fel de importanta pentru aspectul ţesuturilor gingivale”, mai spune dr. Paula Shannon Jones.
Astfel, persoanele care consuma mai puţin de 60 mg de vitamina C pe zi (o portocala conţine mai mult de 80 de mg) sunt cu 25 la suta mai predispuse la a avea o afecţiune gingivala comparativ cu cele care consuma 180 mg sau mai mult de vitamina C, se arata într-un studiu efectuat pe 12.000 de adulţi de catre Universitatea de Stat New York din Buffalo.
Experţii în sanatatea dentara susţin ca este important şi aportul zilnic de calciu din dieta. Acelaşi studiu american arata ca aproximativ 99 la suta din calciul din organism se gaseşte în dinţi şi în oase. Calciul care se gaseşte în unele alimente, cum ar fi brânza, laptele, întareşte osul mandibulei şi nu lasa dinţii sa se mişte. Doza recomandata de calciu, pentru femeile sub 50 de ani, este de 1.000 mg pe zi, iar pentru celelalte aportul de calciu trebuie sa fie de 1.200 mg




Sursa: www.Gandul.ro

Acest articol a fost citit de 1538 vizitatori
Comentarii - Adauga comentariul tau!
* - Campuri obligatorii
Alege avatarul: *    
Nume *
Email * Nu va fi afisat pe site
 
Comentariu *
2000 caractere rămase
Verificare de securitate
Introdu codul de mai jos în câmpul alăturat:
*Acest cod ne ajută la evitarea cererilor automate

Sunt binevenite atat comentariile pozitive cat si cele negative.
Nu includeti:
- Adrese de email, numere de telefon sau orice alte informatii personale
care va apartin sau apartin altor persoane;
- Anunturi personale;
- Referiri la alte comentarii sau useri care au postat comentarii;
- Obscenitati sau cuvinte jignitoare.
Alege avatarul:
   

Asaltul Lupilor | Cursa cu obstacole