close
info
închide
închide
 
newsletter Aboneaza-te la newsletter!
OK
 

Adevaruri nespuse despre diete de slabit

Adevaruri nespuse despre diete de slabit
Poate te intereaza si...

adevaruri nespuse despre diete de slabit
De multe ori nu puteti tine diete de slabit pentru ca vi se par foarte restrictive dietele de slabit. Va propunem sa aflati cateva adevaruri nespuse despre diete de slabit.

Diete de slabit 1) Putem manca dupa ora 8 seara

Desi multe diete de slabit recomanda excluderea meselor dupa ora 6:00 seara, de fapt nu conteaza foarte mult la ce ore din timpul zilei mancam. In schimb, este foarte important sa fim atenti si extrem de restrictivi in privinta cantitatii si a calitatii alimentelor consumate, dar si a diverselor combinatii intre acestea. Totodata, se impune mentinerea unui raport echilibrat intre alimentatie si activitatile fizice din timpul zilei, pentru a tine sub control greutatea corporala. Nutritionistii, citati de revista “Time”, sustin ca, indiferent de tipul alimentelor consumate, organismul nostru va stoca surplusul de calorii ca pe grasimi. De pilda, medicii ne recomanda ca, in cazul in care inainte de culcare vrem sa mancam un snack, trebuie sa facem mental un bilant al tuturor caloriilor acumulate pe tot parcursul zilei.

Diete de slabit 2) Nu exista alimente cu calorii negative

Ati auzit cu siguranta ca exista anumite alimente care, pentru ca sunt greu de digerat, contribuie la slabirea in greutate. Acesta este cazul asa-numitelor “mancaruri cu calorii negative”, cum ar fi citricele si telina, care figureaza pe majoritatea listelor cu alimente recomandate in diverse diete de slabit. Insa, afirmatia nu este pe deplin adevarata. In fapt, potrivit acelorasi specialisti, caloriile arse de organism pentru a alimenta ciclul digestiv sunt minuscule, in comparatie cu caloriile continute de alimente. Desi mestecatul telinei pare o activitate extenuanta, de fapt in timpul acestui proces sunt arse tot atatea calorii cat consumam daca privim cum creste iarba, de pilda.

Diete de slabit 3) Caloriile din lichide conteaza

Dupa micul dejun, pranz si cina, la sfarsitul zilei, cand calculati in gand cam cate calorii ati consumat, oare nu ati uitat ceva? Cate pahare de apa minerala, lapte sau cocktail ati baut? Este foarte important sa calculati si caloriile din alimentele lichide. De regula, oamenii uita acest aspect, desi, iata spre exemplu, un pahar de bauturi racoritoare echivaleaza cu un fruct sau o felie de paine, pentru ca in medie contine cam 150 de calorii sau un pahar de lapte, care contine 260 de calorii. In ce priveste cocktailurile, un pahar mediu de margarita depaseste 500 de calorii. Dar cel mai neplacut aspect se refera la faptul ca creierul nostru reactioneaza total diferit cand este vorba de lichide, spre deosebire de alimentele solide, pentru ca nu transmite mesajul care ne spune “stop, m-am saturat” cand este vorba de alcool sau bauturi racoritoare. Deci, aveti grija la ce si cand beti, cand va tineti socoteala caloriilor!

Diete de slabit 4) Desertul poate inlocui cina

Daca mergeti la o cina festiva si serviti o inghetata delicioasa, nu va faceti noaptea de cosmar cu reprosuri. Desigur, asta in cazul in care nu mergeti zilnic la receptii si diverse sindrofii. Daca este vorba doar de o “escapada”, atunci nu va certati prea mult cu dumneavoastra insisa si acordati-va circumstante atentuate. Specialistii spun chiar ca nu trebuie sa ne reprimam in totalitate anumite pofte culinare si ne recomanda ca, in aceste cazuri, putem echilibra balanta nutritionala eliminand cina, spre exemplu. Aceasta recomandare functioneaza mai ales in cazul persoanelor care tin diete prelungite.

Diete de slabit 5) Copiii usor supraponderali nu trebuie pusi la diete restrictive

Daca aveti copii cu varste cuprinse intre 10 si 15 ani si sunt usor supraponderali, nu intrati in panica! Puteti sa le corectati alimentatia si stilul de viata (eliminandu-le din agenda activitatile sedentare – privitul excesiv la televizor sau jocurile pe calculator), dar nu este cazul sa dati buzna in cabinetul unui nutritionist. Puteti sa le introduceti in alimentatie mai multe fructe si legume si sa eliminati dulciurile si snacksurile. Astfel, ii ajutati sa scada in greutate, simultan cu cresterea in inaltime. Copiii si adolescentii au nevoie de nutrienti si activitati dinamice, iar o dieta hipocalorica le poate pune in pericol sanatatea si dezvoltarea armonioasa a corpului.

Diete de slabit 6) Bauturile cu calorii 0 sunt cele care ne pot ingrasa

Rafturile hipermarketurilor sunt pline cu bauturi ale caror etichete anunta sus si tare “0 calorii”. Ok, suna tentant. Dar v-ati gandit ca este mult mai sanatoasa o sticla de apa plata, care nu are nici conservanti si nici acid? Specialistii de la Centrul de sanatate San Antonio din cadrul Universitatii din Texas, Statele Unite, au efectuat un studiu timp de 8 ani pe 600 de persoane, cu varste intre 25 si 64 de ani, si au constatat ca un consum moderat de bauturi racoritoare (2 litri zilnic) nu au scazut in greutate, ba din contra s-au ingrasat treptat, comparativ cu persoanele care au baut doar apa plata. Cauza? Specialistii considera ca este vorba de indulcitorii si colorantii folositi in acest tip de bauturi, care afecteaza neurotransmitatorii din creier. Explicatia pare simpla. Creierul nostru functioneaza cel mai adesea pe baza principiului pedeapsa-recompensa. Cand primeste un semnal neuronal specific, de exemplu, consumul de zahar, atunci se amplifica proportional si dorinta si apetitul pentru dulciuri.

Diete de slabit 7) Slabim mai mult toamna si iarna

Unii oameni jura ca se ingrasa mai mult iarna. Probabil argumentul este ca nu prea avem activitati in aer liber in acest anotimp. Dar, in realitate, metabolismul este mult mai activ in aceasta perioada pentru ca nevoia de caldura a organismului este mai mare si acest fapt implica un consum mai mare de calorii.

Diete de slabit 8) Efectul Yo-Yo nu ne distruge metabolismul

Multe dintre persoanele care au tinut diete de slabit au un inamic comun: efectul yo-yo! Este vorba de ingrasarea rapida dupa terminarea regimului, care apare uneori imediat sau alteori dupa ani de zile. Dar nu trebuie sa va ingrijorati. In vreme ce dietele hipocalorice scad temporar metabolismul, studii efectuate recent releva faptul ca acest tip de efecte nu tin prea mult. Cercetatorii din Canada au analizat situatia a 52 de femei supraponderale care au tinut diverse diete timp de 18 ani. Concluzia? Oricat de des ar putea aparea efectul yo-yo, acesta este reversibil si nu pune in pericol silueta pe termen lung.

Diete de slabit 9) Nu trebuie sa introducem carnea rosie pe lista alimentelor interzise

Desi este adevarata afirmatia ca in general carnea are un continut mare de grasimi, produsele din carne slaba pot fi consumate fara restrictii. Mai mult, carnea de vita slaba, de exemplu, contine cu 30% mai putine calorii decat alte alimente care contin grasimi animale.

Diete de slabit 10) Dietele de slabit sunt eficiente

Ideea ca dietele de slabit sunt o pierdere de vreme sau un moft este folosita obsesiv in diverse carti si sloganuri. Adevarul este insa ca putem sa ne tinem sub control greutatea doar avand o agenda zilnica a ceea ce consumam si a activitatilor fizice necesare pierderii caloriilor excedentare. Problema se pune nu in termenii daca o anumita dieta este eficienta, ci in sensul ca orice regim de slabit trebuie personalizat si armonizat cu stilul de viata specific fiecarei persoane. Adaptarea unei diete la nevoile personale este cea mai indicata tehnica pentru mentinerea unei greutati corporale adecvate varstei si temperamentului fiecaruia dintre noi. Daca va place sa mancati la pranz un sandwich, de exemplu, atunci inseamna ca aveti probleme cu controlul carbohidratilor. Sau, in cazul in care detestati sa va tot numarati caloriile si vi se pare mult mai usor sa urmati anumite reguli de alimentatie (cu indicatii stricte asupra tipurilor de alimente si a orelor de masa) atunci dieta Atkins vi se potriveste cel mai bine. In schimb, daca obisnuiti sa consumati ulei de masline, dieta mediteraneana este cea mai recomandata. Dar nu exista o regula general valabila. Fiecare dintre noi este unic si in privinta tipului de dieta, iar optiunile sunt impartite. Totul depinde de metabolismul personal si de stilul de viata.







Acest articol a fost citit de 1573 vizitatori
Comentarii - Adauga comentariul tau!
* - Campuri obligatorii
Alege avatarul: *    
Nume *
Email * Nu va fi afisat pe site
 
Comentariu *
2000 caractere rămase
Verificare de securitate
Introdu codul de mai jos în câmpul alăturat:
*Acest cod ne ajută la evitarea cererilor automate

Sunt binevenite atat comentariile pozitive cat si cele negative.
Nu includeti:
- Adrese de email, numere de telefon sau orice alte informatii personale
care va apartin sau apartin altor persoane;
- Anunturi personale;
- Referiri la alte comentarii sau useri care au postat comentarii;
- Obscenitati sau cuvinte jignitoare.
Alege avatarul:
   

Asaltul Lupilor | Cursa cu obstacole