close
info
închide
închide
 
newsletter Aboneaza-te la newsletter!
OK
 

10 alimente total nerecomandate de expertii in nutritie

10 alimente total nerecomandate de expertii in nutritie
Poate te intereaza si...

In ultima perioada, atunci cand te duci la magazin, simti ca ai nevoie intai de o pregatire speciala pentru a citi etichetele de pe produse, altfel nu vei intelege nimic. Toate produsele par cat mai naturale, sanatoase, pline de cereale integrale si fara grasimi. Care este insa adevarul din spatele acestei povesti frumoase?

Wallet Pop a intervievat cativa nutritionisti si dieteticieni pentru a ne ajuta sa depasim aceasta confuzie. Iata cele 10 alimente pe care ei le considera total neindicate:

Sucul si orice bautura indulcita: apa este si mai sanatoasa si mai ieftina

Mai ales in perioada asta, cand oricum buzunarul ne este secatuit de alte cheltuieli esentiale, nu are rost sa dam banii pe ceva ce nu ne ajuta cu nimic. Apa este mult mai buna, te hidrateaza cu adevarat, iar daca vrei sa simti gustul unui fruct, mananca-l ca atare, si vei beneficia si de vitamine, nu numai de arome artificiale si alte substante pline de calorii.

Batoanele proteice

Atunci cand vrei sa cumperi astfel de batoane, fii sigur ca stii sa citeti si mai ales sa intelegi eticheta. O sursa proteica ar trebui sa fie intotdeauna scrisa prima, dar cele mai multe batoane contin foarte multa trestie de zahar, care de fapt este zahar. Dupa asta, urmeaza uleiul de palmier, care este plin de grasimi saturate.

O alta modalitate prin care producatorii incearca sa reduca numarul de calorii este aceea de a renunta la zahar in favoarea alcoolului glucidic (manitol, sorbitol). Acesti indulcitori ne scapa intr-adevar de cateva calorii, dar pot cauza balonare si discomfort gastrointestinal. Asa ca invata"limbajul" indulcitorilor de pe etichete daca nu vrei ca batonul tau proteic sa fie doar o alta minciuna nesanatoasa.

Iaurt degresat: putina grasime nu strica

Acest iaurt este intr-adevar sarac in grasimi, dar are adaugat zahar pentru a-l indulci. Specialistii spun ca in loc de grasimea lui naturala, e ca si cum ai pune 7 lingurite de zahar intr-o cana cu iaurt, deci chiar este de preferat iaurtul natural, si nu procesat in diverse feluri.

Bacon-ul

Acest aliment nu este deloc bun pentru sanatate, la fel ca hot-dog-ul. Nu numai ca are cantitati uriase de grasimi saturate si sodiu, dar adesea contine si nitrati, care pot fi cancerigeni. O alternativa sanatoasa ar fi sunca naturala de curcan.

Alimentele gatite la rotisor din comert

Stiu ca arata si miros incredibil si sunt ideale atunci cand nu ai timp sa gatesti, dar nu poti stii de cat timp stau ele expuse in vitrina aceea imbietoare. Comerciantii adesea nu respecta temperatura minima la care trebuiesc tinute aceste alimente gatite, iar in 4-5 ore cat stau ele acolo se pot depune bacterii ce ne pericliteaza sanatatea.

Indulcitorii

Fii atent la acesti subsituti, caci nu sunt cea mai buna varianta de a evita diabetul. Mai bine ramai la varianta naturala si incearca sa elimini din calorii pur si simplu mancand mai putin zahar. Sa iti umpli corpul de substante nedorite si deloc sanatoase nu este nici pe departe cea mai buna decizie.

Suplimentii alimentari

Ia tot ce-ti trebuie din dieta, te sfatuieste dieteticianul Maye Musk, care spune ca nu intelege de ce magazinele irosesc loc pentru asemenea produse. De ce sa arunci banii pe asa ceva cand poti lua toate vitaminele si toti nutrientii necesari direct din mancare?

Din moment ce cumperi vegetale, fructe, carne de pui, peste, cereale integrale, uleiuri bune, nuci si alte asemenea alimente, de ce sa ai nevoie de pastile costisitoare?

Produse marinate in conserva

Te gandesti ca economisesti timp cu astfel de produse pre-gatite, dar sosul in care se afla carnea sau pestele este foarte bogat in sodiu, fructoza din porumb, coloranti artificiali si arome, toate amestecate pentru a da un aspect si un gust impecabil. In realitate, nu ne alimentam corpul decat cu sare, zahar si calorii.

Sosuri pentru salate

Crezi ca mananci sanatos pentru ca tocmai ti-ai preparat o salata, dar o incarci cu chimicale, sodiu si grasimi nesanatoase. Iti poti asezona salata sanatos cu ulei de masline, ghimbir, verdeata proaspat culeasa, lamaie sau avocado, plus o gama variata de oteturi.

Orice combinatie duce la un gust diferit, si chiar nu dureaza mult prepararea. In plus, stii exact ce contine amestecul, nu ca in cazul celor gata cumparate.

Cerealele integrale

Nu intelege gresit, cerealele integrale in sine sunt un aliment foarte sanatos, doar ca sunt comecrializate in amestecuri pline de zahar. Asa ca citeste eticheta si vezi cat la suta contin cereale, si, ca sa fii mai sigur, cumpara-le ca atare, nu inglobate in alte combinatii.




Sursa: www.ziare.com

Acest articol a fost citit de 1247 vizitatori
Comentarii - Adauga comentariul tau!
* - Campuri obligatorii
Alege avatarul: *    
Nume *
Email * Nu va fi afisat pe site
 
Comentariu *
2000 caractere rămase
Verificare de securitate
Introdu codul de mai jos în câmpul alăturat:
*Acest cod ne ajută la evitarea cererilor automate

Sunt binevenite atat comentariile pozitive cat si cele negative.
Nu includeti:
- Adrese de email, numere de telefon sau orice alte informatii personale
care va apartin sau apartin altor persoane;
- Anunturi personale;
- Referiri la alte comentarii sau useri care au postat comentarii;
- Obscenitati sau cuvinte jignitoare.
Alege avatarul:
   

Asaltul Lupilor | Cursa cu obstacole